×

We zijn op dit moment gesloten, bekijk de pagina bezoek voor onze openingstijden

Bezoek

Openingstijden Walburgiskerk en Librije

Reguliere openingstijden *

Maandaggesloten

Dinsdag11.00 – 17.00 uur
Woensdag11.00 – 17.00 uur
Donderdag11.00 – 17.00 uur
Vrijdag11.00 – 17.00 uur
Zaterdag11.00 – 17.00 uur
Zondaggesloten **

De Walburgiskerk en Librije zijn gesloten voor bezoek op de volgende dagen

Aangepaste openingstijden
* De Walburgiskerk kan gesloten zijn vanwege verhuur voor een uitvaart, bruiloft of ander evenement. Dit zullen wij hier op deze pagina meedelen. Check daarom altijd voor uw bezoek deze pagina om teleurstelling te voorkomen.
** In de maanden juni, augustus en september is er geregeld een zondagmiddag openstelling door de Protestantse Gemeente Zutphen, zie hiervoor hun website
*** Op zaterdagmiddagen zal er regelmatig geoefend worden op het Baderorgel dit in verband met marktconcerten die in de maanden juli en augustus plaats vinden.
Rondleidingen Walburgiskerk en Librije
Groepsrondleidingen Walburgiskerk en Librije
Elk heel uur start er een rondleiding. Onder leiding van een gids krijgt u dan een rondleiding van ongeveer 40 minuten door de kerk en Librije. Per rondleiding geldt een maximum van 8 bezoekers. U kunt hiervoor niet vooraf reserveren, de baliemedewerker kijkt hoe laat u met de eerstvolgende rondleiding mee kan.Groepen vanaf 8 personen kunnen vooraf een tijdstip en datum reserveren. Afhankelijk van de groepsgrootte wordt de groep opgesplitst in subgroepen van maximaal 8 personen, die afwisselend een rondleiding door de kerk en Librije krijgen. Het is voor groepen ook mogelijk om buiten openstellingstijden een rondleiding te krijgen. Voor meer informatie en reserveren neem contact op via info@walburgiskerk.nl

Openingstijden Toren

Op verschillende dagen in het jaar is de toren toegankelijk. Dit is doorgaans tijdens de schoolvakanties op donderdag, vrijdag en zaterdag. Zodra bekend is op welke dagen de toren open is, zal dat hieronder genoteerd staan. Op die dagen staan de torengidsen voor u klaar om u alles vertellen over de geschiedenis van de toren. Hou er rekening mee voor uw komst dat openstelling van de toren afhankelijk is van de weersomstandigheden. En let op: Tot 30 minuten voor sluitingstijd van de toren, kunt u de toren beklimmen, daarna is het niet meer mogelijk om nog naar boven te gaan.

De toren is in de meivakantie ook weer geopend! Op onderstaande dagen staan de torengidsen voor u klaar om alles te vertellen over de geschiedenis van de toren. NB: Hou er rekening mee voor uw komst dat openstelling van de toren afhankelijk is van de weersomstandigheden. En let op: Tot 30 minuten voor sluitingstijd van de toren, kunt u de toren beklimmen, daarna is het niet meer mogelijk om nog naar boven te gaan.

vrijdag 26 april11.00 – 17.00 uur
zaterdag 27 april11.00 – 17.00 uur
donderdag 2 mei11.00 – 17.00 uur
vrijdag 3 mei11.00 – 17.00 uur
zaterdag 4 mei11.00 – 17.00 uur
donderdag 9 mei11.00 – 17.00 uur
vrijdag 10 mei11.00 – 17.00 uur
zaterdag 11 mei11.00 – 17.00 uur
donderdag 16 mei11.00 – 17.00 uur
vrijdag 17 mei11.00 – 17.00 uur
zaterdag 18 mei11.00 – 17.00 uur

* Beklimming van de toren is voor eigen risico en kinderen tot 12 jaar mogen alleen mee onder begeleiding van een volwassene.

Groepsrondleidingen Toren
Zelf de klokken luiden?
Groepen vanaf 6 personen kunnen vooraf een tijdstip en datum reserveren. Voor meer informatie en reserveren neemt u contact op via info@walburgiskerk.nlHet klokkenluidersgilde Sint Walburga luidt elke zaterdag om 18:00 uur en zondagmorgen om 09:30 uur de klokken. U kunt daar bij helpen, dit kost niets; een gift wordt  wel op prijs gesteld. Meld u hiervoor 15 minuten van tevoren aan bij de voet van de toren.

Toegangsprijzen

Bezoek kerk met gratis audiotourBezoek toren
Volwassenen€6,00Volwassenen€5,00
Vrienden van WalburgiskerkgratisVrienden van Walburgiskerk€3,00
Kinderen tot 15 jaargratisKinderen tot 15 jaar€3,00
Vriendenloterij VIPpasgratisVriendenloterij VIPpas€3,00
Rondleiding met gids door kerk en LibrijeRondleiding met gids door kerk & Librije & bezoek toren
Volwassenen€12,00Volwassenen€15,00
Vrienden van Walburgiskerk€6,00Vrienden van Walburgiskerk€7,50
Kinderen tot 15 jaar€6,00Kinderen tot 15 jaar€7,50
Vriendenloterij VIPpas€6,00Vriendenloterij VIPpas€7,50
De museumkaart is niet geldig.

Wij zijn geheel afhankelijk van eigen inkomsten en giften. Door entree te betalen maakt u het mogelijk om de Walburgiskerk te onderhouden. Hierdoor blijft deze unieke locatie toegankelijk voor iedereen.

Winkel
Tijdens de openstelling van de Walburgiskerk en Librije is ook de winkel bij de entreebalie geopend. Hier kunt u naast Walburgiskerk gerelateerde artikelen ook onder andere boeken, foto’s, kaarten en Baderorgel cd’s kopen.

Audiotour
Met de gratis audiotour ziet u alle schatten van de Walburgiskerk, de Librije is niet inbegrepen, deze kunt u uitsluitend bezoeken met een gids.

Toegankelijkheid
De Walburgiskerk is met uitzondering van de Librije voor invaliden toegankelijk en heeft een invalidentoilet.

Educatie voor scholen
Voor scholen hebben wij een aantal leuke lesprogramma’s. Meer informatie hierover kunt u ontvangen via info@walburgiskerk.nl

Bereikbaarheid
Voor informatie over parkeergelegenheden kijk op Parkeren in Zutphen

Bezoek en ‘like’ ook de facebookpagina van de Walburgiskerk. Daar vermelden wij extra openstellingen en bijzondere gelegenheden.

Kerkdiensten en feestdagen
In de Walburgiskerk houdt de Protestantse Gemeente Zutphen tussen Pasen en Allerheiligen en op de christelijke feestdagen haar kerkdiensten. Zie voor meer informatie de website van de Protestantse Gemeente Zutphen